Mass Effect
2015. április 01. írta: Brooklyn0

Mass Effect

 

Mass Effect 1 (2008)

   Mint management szakos hallgató, a döntés, vezetés szervezés tudománya rendkívül érdekel. Rendhagyó módon most a Mass Effect c. játékról fogok nektek beszélni, révén, hogy friss az élmény.
   A játéknak sok téren van erőssége, és negatívumokat aligha tudnék felhozni a néha-néha előforduló bugokon kívül. 
   Külső szemlélődőként, ha játszom a játékkal, azt lehetne hinni, hogy ez egy lövöldözős, kikapcsolódós játék, ám ez koránt sem így van. A lövöldözéseknek célja van, a fegyverek csak eszközök, itt kő kemény politikáról, ideológiákról és ezeknek a konfliktusairól van szó. Itt kell megemlítenem a döntéshozatalt, mint a játék legnagyobb erényét, és ha igazán beleéled magad a szituációba, nagyon komoly döntéseket kell meghoznod. Lényegében a döntéseid tükrözik a belső erkölcsödet, de akár a személyiséged egy részét is. A játék közben sokszor felteszi majd az ember a kérdést magának: "Vajon jól döntöttem?" "Ezzel most kárt okoztam magamnak?" 
   A játék folyamatosan regisztrálja a cselekedetünk erőszakosságát vagy éppen "jó"-ságát. 
   A story is nagyon ütős, ami elválaszthatatlan a döntési rendszertől. A döntéseid a történetben mindig visszacsatolnak, előbb vagy utóbb. (2. illetve 3. részben) Meg kell jegyezni, hogy a játék nem egy végtelenített sorozat. Van eleje és vége is van. És őszintén, mind a kettő nagyon ütős. 
   Nehéz elválasztani a sorozat többi részétől, azonban én mégis megpróbálom: 
Sheppard parancsnokot (a főhősünket) -akit a vezetéknevén kívül teljesen testre szabhatunk- egy, a galaxist fenyegető veszély miatt az éppen aktuális Konzulátus kénytelen kinevezni 
Spectrenek (egy ügynök, aki kizárólag a konzulátusnak jelent, lényegében azt csinál a galaxisban, amit csak akar.) Ez adja a játékos kezébe szinte az abszolút hatalmat a döntéshozásnál. Ha folytatnám a story mesélését, akkor nagyon sokat spoilereznék, amit nem szeretnék, ezért innentől tiétek a galaxis, a benne élő fajok felfedezése. Ebből következik, hogy egy hihetetlenül összetett világgal fogtok találkozni.

UI: Aki a játék történetéért játszik érdemes lejjebb venni a harc nehézségi fokát. (Bár nekem az is tetszett)

http://www.pcguru.hu/teszt/mass-effect/495

A bejegyzés trackback címe:

https://fk-kritika.blog.hu/api/trackback/id/tr367325468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása